Modernizace učebny výpočetní techniky Základní školy a mateřské školy Šumavské Hoštice novými pomůckami

Základní škola a mateřská škola Šumavské Hoštice v prosinci 2024 realizovala projekt Modernizace učebny výpočetní techniky novými pomůckami.

V rámci tohoto projektu došlo k pořízení třiceti notebooků včetně software, interaktivního panelu a tiskárny.

Nové vybavení je využíváno pro rozvoj digitálních kompetencí žáků. Díky novému vybavení s odpovídajícím softwarem si lépe žáci uvědomí význam ICT znalostí pro široké uplatnění ve vlastní budoucí praxi a naučí se využívat ICT k usnadnění a zefektivnění své činnosti.

Projekt byl podpořen z integrovaného regionálního operačního programu prostřednictvím MAS Šumavsko, z.s. 

 Děkujeme za pomoc a podporu Obci Šumavské Hoštice.

Mgr. Petra Vaňková

... publikováno v upravené podobě redakcí v regionálním tisku: zde

 

Základní škola a mateřská škola Šumavské Hoštice se zapojila do programu IROP

Základní škola a mateřská škola Šumavské Hoštice se zapojila do programu IROP, do 48. výzvy IROP - Vzdělávání, SC 5.1 (CLLD) „Modernizace učebny výpočetní techniky Základní školy a mateřské školy Šumavské Hoštice novými pomůckami“, č. projektu CZ.06.05.01/00/22_048/0006059.

Cílem projektu bylo pořízení nového vybavení pro výuku v odborné učebně ZŠ Šumavské Hoštice - notebooky, interaktivní tabule, tiskárna.

Výzvu k předkládání projektových záměrů v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) s názvem „MAS Šumavsko – IROP – Infrastruktura pro zvyšování kvality a dostupnosti základního vzdělávání II.“ ve vazbě na výzvu ŘO IROP Č. 48 Vzdělávání - SC 5.1 (CLLD) vyhlásila MAS Šumavsko, z. s. jako nositel strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Šumavsko, z. s. na období 2021 – 2027 s názvem "Živé a šťastné Šumavsko" a naše škola se do této výzvy zapojila.

Díky projektu došlo k modernizaci vybavení učebny výpočetní techniky a ke zvýšení kvality vzdělávání díky nejmodernějším technologiím.

Nové notebooky odpovídají požadavkům na rozvoj digitálních kompetencí žáků tak, aby žáci mohli ovládat běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby, aby mohli digitální zařízení využívat při učení i při zapojení do života školy a do společnosti a aby mohli ovládat jak notebooky, tak aby mohli propojovat notebooky s robotickými stavebnicemi, i-roboty, microbity atd.

Na základě práce s novými notebooky a jejich propojením se stavebnicemi a novým interaktivním panelem mohou žáci získávat, vyhledávat, kriticky posuzovat, spravovat a sdílet data, informace a digitální obsah, přičemž mohou volit postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu.

Na základě práce s novými notebooky a interaktivním panelem a tiskárnou mohou žáci vytvářet a upravovat

digitální obsah, kombinovat různé formáty, vyjadřovat se za pomoci digitálních prostředků. Díky novým pomůckám si žáci usnadní práci, zautomatizují rutinní činnosti, zefektivní či zjednoduší své pracovní postupy a zkvalitní výsledky své práce.

Cílem projektu je návaznost na rozvoj digitálních kompetencí žáků. Díky novým notebookům s odpovídajícím softwarem si lépe žáci uvědomí význam ICT znalostí pro široké uplatnění ve vlastní budoucí praxi a naučí se využívat ICT k usnadnění a zefektivnění své činnosti.

Naším cílem je 1. všestranný rozvoj žáků - samostatnost, tvořivost, přemýšlení, tolerance, úcta, rozvoj komunikačních dovedností, literárních, výtvarných, kulturních i dalších; 2. orientace na kvalitní výuku pro praktický život; 3. bezpečnost v reálném životě i na internetu; 4. vytvoření bezpečného, pohodového i materiální prostředí, ve kterém se budou žáci i zaměstnanci školy cítit dobře, a nové materiální prostředí se tak stane předpokladem pro tvůrčí činnost; 5. udržení dostupnosti a zlepšení kvality základního vzdělávání.

Potřebnost realizace projektu souvisí s novým rámcovým vzdělávacím programem v oblasti digitálních technologií a jejich využitím, kdy výpočetní technika směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí, k systémovému přístupu při analýze situací a jevů, k nacházení různých řešení, k porozumění, např. kódování, k rozhodování na základě relevantních dat a jejich korektní interpretace, k standardizování pracovních postupů v situacích, kdy to usnadní práci, k posuzování technických řešení z pohledu druhých lidí a jejich vyhodnocování v osobních, etických, bezpečnostních, právních, sociálních, ekonomických, environmentálních a kulturních souvislostech, k otevřenosti novým cestám, nástrojům, snaze postupně se zlepšovat. A to vše je možné pouze s nejmodernější technikou.

Fyzická realizace projektu byla ukončena v prosinci 2024 a v březnu 2025 obdržela škola z dotace 728 650 korun, 95 procent z celkové částky na pořízení vybavení.

Odkaz na webové stránky školy o realizaci projektu, včetně loga:  https://zssumavskehostice.cz/index.php/informace-pro-rodice/projekt-modernizace-ucebny-vypocetni-techniky .

Mgr. Petra Vaňková, ředitelka školy

 

Kontakty

Šumavské Hoštice 21
384 71 Šumavské Hoštice

telefon: 722 932 152

mail: reditel@zssumavskehostice.cz